Wednesday, February 23, 2011

gold, silver, copper? catalyst copper? PDAC in toronto!

 i took a day off, a great day, i think. why?

a) ive bought some gold, physical, of course ... pls do not laugh too loud abt me that ive been sleeping sooooo many years and started buying at record high prices around $1,400 per ounce ... better late than never, u know? well, ive been buying silver before :-) ... btw, i dont consider silver cheap anymore, so have turned my attention 2 gold, my guts feelings told me 2 do so, u see? its as simple as that! folks, yesterday, by an accident ive saw the chart of the gold/silver ratio somewhere in the internet ... i couldnt believe my eyes and im sure u cant imagine either ..... buuuuuut gold is currently at the cheapest level since 1998 compared 2 silver, not to paper, of course. is it really true that ive had that much luck with my timing? OMG!

b) ive decided 2 crash JP morgan chase! thats are prolly the most ugly silver market riggers on planet earth, so why not teach them a lesson? just kidding, u know i dont believe in all that 'evil' manipulation stuff, dont u? of course, there is a lot of manipulation in the 'paper' world of bonds + currencies and some manipulation also in other financial markets like gold / silver / equities / commodities, but thats the way the markets work for years, so lets accept that, my dear ;o). anyway, ive bought 1oz physical silver in order 2 support folks who are trying to crash the silver short sellers like JPM + HSBC via buying physical silver and/or choosing delivery on their march silver futures instead of cash settlements => go silver go!

c) copper? catalyst copper! next investor lunch event in the nice käfer's restaurant 2day. what abt few impressions? here we go:
  • junior explorer company with a promising copper project in central mexico
  • NI 43-101 compliant independent resource estimate already existent, low grades 0.5% Cu => open pit mine planned, very good infrastructure (roads, railroad, nearby port, power + water supply), good relationship to local government + local communities
  • partnership with teck cominco which allows teck to get 60% of the project 
  • nice presentation by the CEO john w. greenslade who in his matter of fact manner not only presented catalyst, but also told a lot abt copper, mexico, doing business with chinese/ koreans / mexicans, drug wars in northern mexico, mining business in high-grade Cu regions like congo + zambia, ...
  • copper, copper, copper + some gold, silver & molybdenum as by-products
  • same procedure as always with euroscandic's picks: im already invested since few weeks cos i try to avoid the road show effect + applied for catalyst's newsletter + gonna follow the developments + decide later if i will increase my 'pilot buy' position in the future => this investment stuff is sooooo easy!
  • down 10% today => wtf?
  • any risks? well, there will be some financing needed (dilution of existing share/ownership structure) in order to cover the expenses 2 bring the mine into production and maybe also some difficulties down the road .... and yes, the start of the production + cash flow is not going to happen before 2013 ... btw, who knows the price of copper by 2013?
  • ...
d) talked 2 my investor buddies => #jarobuys:
  • south boulder ~ potash in eritrea ~ much 2 expensive i think and prolly even more promotion + potash boom driven instead of companys fundamental development (~ eg the recent take-over wave in saskatchewan ~ potash corp + potash one + bhp billiton + K&S). me, stupid idiot, why didnt i buy few shares in november when ive read the companys presentation sheet in the catalogue of precious metals + mining fair? at that time was the price approx AUD 0.75 ... the price 2day ie only two and half months later? AUD 4.80 ...
  • allana potash ~ potash in ethiopia ~ the same story as above ~ much 2 expensive thus bought only a very small position
  • belvedere resources ~ nickel in finland, increased my existing line
e) came home after a looong walk through munichs parks along the isar river and bought rice + natural gas via my trading account. rice is down a lot, but at least gas didnt collapse 2day ... go commodities go!

good luck, my lovely new investments, good luck!

ps: march 1st, 2011: folks, ive just bought a ticket 2 toronto (expensive like hell!) and gonna visit the PDAC gold+silver show next week!

with gold at a new high-high-higher all-time-high @ $1,435 per ounce it is going 2 be a crazy time there, i think 

btw, whos gonna join me there?

PDAC International Convention Trade Show & Investors Exchange - Mining Investment Show
Post a Comment